dagen före studiestart


2012-01-15
då var de dags igen, jag visste att denna dag någongång skulle komma igen. att jag frivilligt sätter mig bakom skolbänken & alla böcker igen. och folk frågar mig: "När kom du på att du ville bli de?", och ska jag vara ärlig så har jag aldrig kommit på de, jag provar mig fram. om jag vantrivs så har jag alltid en plan B, såklart. de är "catarina på nya äventyr" vi pratar om.
imorgon är de upprop & registrering på campus huddinge, och jag kan inte ens beskriva känslan i kroppen jag har just nu, (jo, dels är jag lagom bakis från gårdagens utgång i stan med party elin & ninja), men om vi ska fokusera på skolkänslan så är den en blandning mellan första skoldagen på lågstadie Viaskolan, då mor klädde upp mig & syster från topp till tå med fina klänningar, ryggsäck & ny skolmateriell, lite så känns de.. fast denna gång har jag sprungit runt & köpt skolmateriell & kläderna ligger redo på sängen tills imorgon bitti. och jag är inte alls så exalterad som jag minns att jag var då, 1996. nu är känslan mer kaotisk, har säkert hundra frågor men ett tiotal jag måste få svar på, resten får falla på plats under tiden.. 
men nu är stunden inne, har i ett halvårs tid velat bläddra blad & vilja börja på ett nytt kapitel i min livsbok. så nu catarina är de bara att suga åt dig & göra de här.. även fast klumpen i magen vill få mig att spy. 
låt mig citera min kung "de ordnar sig, mer eller mindre svårt påvägen dit", timbuktu

l

vette tusan vilket år detta är, men mins klänningen som om de vore igår. älskade den över allt annat, och mitt fina spice girls pannband... 



Kommentarer
Postat av: Piraten

Lycka till imorgon :) (idag) / "ENtandade" Piraten!

2012-01-16 @ 01:26:23
Postat av: freeeescha norrlääääänningen

Tusen tack Piraten! ;) Hoppas allt är toppen med dig! Kram

2012-01-17 @ 21:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0