240911


Ska försöka att inte döda bloggen för att jag än en ggn anlänt till norrland. har kanske inte berättat de men valde att köra upp bilen denna gång. nu när kylan börjar smyga sig på är de inte längre ok att gå in till stan (ca 9km) eller vart man nu än vill. så lilla polon finns nu vid  min sida här uppe.
så tusen tack till pappsen som fixade massor med den till mig innan jag körde 96 mil i min ensamhet! :)

Min lilla utmaning som jag tidigare skrev om är alltså en Detox "diet". känner att min kropp börjar dala lite, blir allt mer tröttare, träningen går segare & har framförallt sämre hy (etc). så de var dags att prova ngt nytt. valde en kur med 7 dagar, kan vara lagom första ggn. och självklart som med de mesta var jag tvungen att googla de för att få lite perspektiv, efter att ha läst några rader så trodde jag definitivt att jag i nuläget (eftermiddag dag 2) skulle må piss, typ som vinterkräksjukan fast inte spy, men jag är bara hungrigare oftare (eftersom jag skippat mellanmålen). men tjejen på hälsokraft sa att man kan välja att äta vanlig husmanskost, men jag valde att göra en liten egen kur, bara roligt om de funkar liksom. har gjort såhär i två dagar:

Frukost: 7-8 tiden, 1 Äpple + Detox (½ liter vatten m. detox)
Lunch: 12-1 tiden, Sallad (tomater, champinjoner, gröna linser, sallad, gurka, pressad citron) + citronvatten
Middag: 7-8 tiden, Leverpastejsmacka med gurka.
 
(sen hinkar jag i mig så mkt vatten jag orkar).

Tror dock jag måste börja med lite mellanmål, känns onödigt att gå hungrig. blir nog en smoothie av hallon, jordgubbar & apelsin. MUMSFILLIBUBSAN!
känner inte att jag orkar skriva så mkt mer om detox i bloggen, är de ngn som undrar ngt så är de ju bara att gå in på http://www.detoxdiet.nu/ eller googla. de finns massor om de, och alla verkar göra olika.
annars är de bara att fråga här på bloggen. dem flesta vänner jag pratat detox med frågar VARFÖR. kort svar: Piggare, friskare, bättre sömn & bättre hy är väll de som känns viktigast. och om jag tror på detox? de har jag ingen aning om än. känns bara spännande att prova ngt nytt!
Tjipptjillevipp!

Kommentarer
Postat av: pappa

var rädd om bilen lite långt o komma med verktygslådan. Kram

2011-09-28 @ 07:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0