så jädrans bra insats


dag 12

igår vid nio tiden när jag gick och la mig började de spöregna här i fuengirola. och på morgonen när jag vaknade regnade de fortfarande (precis som de sagt på vädret att de skulle göra). men de var bara att upp & hoppa & ta tjuren i hornen. väl i stallet var de lättöversvämning överallt & lösdriftshästarna såg mindre glada ut. jag tog in dem till de tomma boxarna inne i stallet och de står nu i värmen och mumsar hö. de som tar extra tid på morgonen när de regnar är att byta tecken, hänga upp de som är blött, sopa ut vattnet som ligger där de inte borde osv.
trots att regnet har stått som spön i backen har jag ändå kännt att denna morgon varit skön, mina plaskvåta kläder hänger nu på tork & jag sitter inlindad i en filt och dricker citronvatten.
måste ge cred till mig själv för att jag hittils har gjort en förjävla bra insats i detta svenskspanska stall.
många som har undrat om min hemlängtan, som inte ens finns. jag har faktiskt bara varit här i tolv dagar, ungefär lika lång som en svensson semester.
idag är sista anmälningsdagen till högskoleprovet, SYND. jätte synd. verkligen ;) nejdu, kanske nästa gång får bli den första.
idag får mina hästar stå, varken jag eller dem vill nog ut i de blöta i onödan.

hejsvej planksmala tjej ;)




Kommentarer
Postat av: sara

Skaffa spanskt nr så jag kan ringa dig nu!

2010-02-15 @ 11:12:29
URL: http://saralager.blogg.se/
Postat av: catarina

already done babe!

2010-02-15 @ 12:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0