jag och (a)larm


dag sex.

morgontjänsten har gått bra, igår em när Kristos hästar stog och glänste efter ca två & ½ timmars borstning så kom Hans och sa att Kristo inte kunde komma, GREAT! bara lee och fortsätta jobba.
jag tror de var dag två här i spanien när jag skulle lära mig att larma och larma av la jag larmdosan i fickan och lyckades komma åt en knapp som larmar polis, brandstation osv. så inger kom utspringandes och frågade om allt var ok, vilket de var. bara jag som klantade mig.
igårkväll efter jag stängt av datorn så hör jag en häst skena i galopp, jag for upp ur sängen med ficklampan i högsta hugg, iklädd i endast trosor och t-shirt stog jag på gårdsplan och såg dum ut. var tvungen att gå några vändor i stallet för att kolla så allt var lugnt, vilket de var. så de var falskt alarm från mitt skithuvud! men hästarna vart glada när jag hälsade på på kvällskvisten.
inatt har de inte regnat så jag funderar på att ställa fram ett par hinder så jag & furstinnan kan busa lite, efter jag ridit ut på prestige förstås.
igår när jag red ut på prestige såg jag en död rävunge, den såg uppstoppad ut. så jag funderade på om jag skulle skicka hem den till sverige med adress: viaskolans NO sal, skulle inte de vara en hitt åke eller eva? ;)
nu får de vara nog, ut och longera & rida x2.
föresten, pratade med sara på fb chatten igår. man blir så glad när man pratar med henne. nästan så man saknar henne ;)
PUSSELIPUSS!



en av ingångarna till stallet.



diavolo, tenor, prestige, golden & paraguayos sida.



romeros & darcys box syns, men jamica, farouk & Quintero står också på den sidan :)
bakom dem står Melos, Caspar & Rambo.



välkommen till La hopla!



lite suddig, men de föreställer min terass



utsikt från dörren, går nog inte att undvika att jag lever på en hästgård ;)




Kommentarer
Postat av: Eivor

Modigt av dig att åka i väg bara så där.Ser jättefint ut där du bor. Fina bilder.Har dom ingen användning för en trädgårdsmästare!!!!Ha det bra sköt om dig.

2010-02-09 @ 17:53:05
Postat av: pappa



Det är så tomt i ditt rum, god natt. kram

2010-02-09 @ 21:51:41
Postat av: My

Vad bra du ser ut att ha det!

Avundsjuk är bara början på hur man känner när man ser bilderna.

2010-02-11 @ 21:32:19
URL: http://oonthebit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0