första måndagen

dag fem.

Strax efter nio var datorn avstängd & jag hade läst igenom mina glosor som jag ska ge mig själv varje dag, tio stycken stallord på engelska i taget. kan bli svårt att kommunicera med kristo annars.
morgonen har rullat på bra, imorse var jag ensam i stallet. Inger kom med  lite tips så de var skönt.
De har tokregnat nästan hela natten och regnat lätt till och från hela morgonen.
De som står på schemat nu är att rida ut på prestige, sen ska jag fixa tre av kristos hästar då han har frugan sin med sig idag. Och sen är de så att de kommer en tjej som motionsrider furstinnan idag, så jag & inger bestämde att jag skulle hoppa upp en stund efter, så jag hinner med henne idag också.
jag funderar på att bara berätta kort om mina dagar för den ända som läser bloggens om bryr sig om vilken häst jag rider och inte är ju jag! haha men detta är ju min offentliga dagbok så jag skriver egentligen va tusan jag vill! read it or not!

jag vaknar till be mine (m. ellie och erik), jag lyssnar på den när jag har stalltjänst, när jag är ledig, när jag rider och när jag ska sova. alltså hela tiden, kommer aldrig tröttna. findus tack för att du skulle smussla in den på min telefon, du är fin du!

till pappa: nje, har bara ridit ut en ggn, nästa uteritt är typ NU. så jag får se hur de går.  Helt rätt att ställa av polon, lär inte komma till använding på ett tag. solnedgången är precis vid lösdriften på kvällarna, vackert! hela gården blir liksom rosa en stund. spanien är ett fint land, där man dansar tango ;)

AJUSTE!!! imorse när jag skulle gå och äta frukost tyckte jag att de stog ett murrveldjur (?) utanför min dörr,  fick halvt panik innan jag såg att de var grannens hund som ville komma in. de är inte lätt att se i mörkret alltid :D


http://blogadmin.cafe.se/files/1/12010/tapir1yawn.jpg

http://www.litenhund.se/assets/images/affenpinscher.jpg

så ser han ut egentligen, men inte kl 6-7 på morgonen ;)

Kommentarer
Postat av: sara

Haha hund till murveldjur eller vafan de heter :P

2010-02-08 @ 14:50:24
URL: http://saralager.blogg.se/
Postat av: mor

SÅ skönt att läsa att du har det gött.Njut av livet.

Puss å Kram din mammma

2010-02-08 @ 18:51:39
Postat av: Monica

Skriv på du....jag e arbetslös...roligt o intressant att läsa :) Bra blogg

2010-02-08 @ 22:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0