för pappa & vännernas skull bloggar jag!

vill börja att tacka för alla fina reaktioner från familj & vänner. jag åkte på lite kort varssel, men de kanske bara var skönt. man hinner inte fälla alla sina tårar när man ex. vinkar av sin farfar, bästa vän eller pappa.
resan hit gick toppen, mellanlandade i barcelona som förmodligen är den största flygplatsen jag varit på. och där stog jag själv, första gången jag ska (flyg)resa ensam också. men jag hittade rätt flyg så de var ju bra! :)
stallet jag jobbar åt heter la hoppla, består utan 19 st privathästar varav 5 st jag sköter, varav två av dem kristo rider, en av dem rider hans fru lotta, en & en halv rider jag som mina egna. sen finns de fler att rida om man så skulle vilja.
jag slipper mockning & ransonera foder. men däremot så ska de vara kliniskt rent (näst intill iaf), så även fast mockkillarna är här så måste jag sopa mellan deras turer till boxarna. bortsett från att de ska vara rent så är de skön blandning av hästarna: en pre, 2 storsatsningar, nån grand prix super (den jag rider), en 31 åring, några ponnysar osv osv.
igår när jag landade kändes de som svensk sommar, jag svettades i linne. över natten har jag ändrat åsikt. men man kan ju lätt gå i fleece utan att frysa. de var sol igår & idag, regnade dock inatt så hagarna är mindre kul.
När Kristo (gårdägarnas svärson som äger 4 av de jag sköter, den femte äger hans fru) kommer ska hans hästar stå framme klar för att sadlas och sånt. en "vanlig borstning" här är: grundborsta, rykta hela hästen ggr två på varje sida, hästsalva runt ögon & mungipor, hovolja osv. så de görs minst två ggr per dag på två hästar, sen ska man duscha hästen efter varje ridning, 100 olika smörjkrämer till hovar & ben.

nu har jag inte tid längre, måste rida :D wiiiie!
lite bilder finns på malins blogg (hon som har haft den tjänsten jag har nu), hon har blogga under alla sina månader här så enjoy!! www.malinarvin.blogg.se


Kommentarer
Postat av: pappa



Ser fint ut på bilderna, hoppas du får kul med alla havremopparna och solen framför allt.Kram

2010-02-05 @ 16:55:19
URL: http://goforwhatyouknowisright.blogg.se/
Postat av: emma meneses

CATARINA! SÅ SJUKT JÄVLA COOLT. Hoppas du har det bra. Uppdatera bloggen så man får hänga med.

Saknar dig.

Emma

2010-02-05 @ 17:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0