tidsfördriv


"ingen mera blogg" var de inte så jag sa? men de är mitt tidsfördriv i några minuter till, tills jag får sova.
ska kika till pållen en sista sväng innan läggdags.
påskkänslan ligger fortfarande på NOLL, men de gör mig inte så mkt. lever livet i värmen ist. brännan är rätt ojämn kan jag ju erkänna :) de löser sig, är här för att må bra & utvecklas. brännan kanske kommer på köpet.
jag har kommit underfund med två saker här i spanien, jag ska lära mig åka rullskridskor. tror nog jag behöver guillarmos hjälp dock! ska fråga om han kan erbjuda sig som stöd i början, så jag överlever iaf.
sen ska jag önska mig en astronomibok, jag tycker de är häftigt med himlen, spec. på natten. :)

nu får jag snart hoppa i säng, wiiie! :)



min "lilLA" vakthund skäller så ljuvligt utanför mitt lillhus! :D



Kommentarer
Postat av: Sara

Hej Catarina.



Kul att du ska göra militärtjänst på F21! :)



Som du säkert förstår finns det rätt mycket att säga. Lumpentiden var bland det roligaste, men också det jobbigaste, jag någonsin gjort. Men är du bara förberedd fysiskt, och har rätt inställning så kommer det inte att vara något problem!



Det kan vara en ganska omtumlande upplevelse i början, när man helt plötsligt ska sova med ett gäng okända grabbar (det var dessvärre inte en enda tjej förutom jag, när jag ryckte in. Hoppas det är några fler som rycker in samtidigt som du). Mitt bästa tips till dig är att INTE inleda något förhållande med någon på luckan. Inte under tiden ni ligger inne, i alla fall ;)



Förbered med nagelsax, tejp och ev fotsalvor. Kan vara bra för trötta fötter, vilket jag lovara att du kommer ha i början. Jag köpte en slags kanna från Apoteket, som gör det möjligt att stå upp och kissa. Guld värt under fältperioderna. Tvättlappar är ett måste för intimhygienen! Jag åt p-piller, vilket gjorde det möjligt att styra mensen lite som jag ville och kunde även planera inför längre fältveckor.



Vad som är viktigt för gemenskapen, är att släppa efter lite. Jag var så rädd för att bli utsatt, så jag hade hela tiden taggarna utåt. Detta är något jag reflekterat över i efterhand, och naturligtvis min "överlednadsteknik", men det ledde ju till att jag inte kom in i den riktiga genemskapen, jag jag troligtvis gjort om jag hängt med på pubrundor, fler innebandymatcher, osv. Men sen hittar man alltid någon som man klickar bäst med - håll fast vid den personen!



Hoppas mitt svar gav dig något matnyttigt. Hör av dig om du har fler frågor.



Lycka till! :)

2010-04-02 @ 15:54:43
URL: http://sassabarill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0