födelsedagsfirande


jag börjar där de började.
för ungefär en vecka sedan började mina vänner izabelle och jacqline att planera massa bus. vi kollade på lokal men insåg att de skulle spåra ur. de blev hos stefan istället!
12 september: lekte med elin lite på dagen, handlade lite i centrum sedan bar de av hem till henne, sen till mig. hos mig började vi fixa oss lite. min nyinköpta klänning satt bra, men tajt som f*n. sofie kom och vi öppnade första champagnen och körde botten upp. när alla var klara knallade vi iväg mot johan, fast jag kom inte längre än till mattan i hallen innan min klänning spricker. tjejerna fick gå till tessan och hämta tårta och säkerhetsnålar (tusen tack tessan!). vi körde en nödlösning på klänningen och fortsatte festa som om inget hänt.
hos johan hämtade vi linn, vår skjuts till stora vika stod utanför och väntade. efter ett kisstopp på vägen var vi äntligen framme.
iza och j hade kommit på några uppdrag under kvällen, först fick vi varsin present! efter lite känn och kläm sa jag bara: OH SHIT! vi fick varsin badmössa, mycket fina! dessa skulle bäras hela kvällen och om man tog av sig fick man straff..
andra champagnen öppnades, då jag trodde att korken skulle ha hål på stefans tak.
andra uppdraget: ett till paket, vi kunde liksom inte bli så mycket fulare, TRODDE VI JA! "happy birthday"-glajor till båda två, TACK! :)
nu var vi mycket fina och karatefyllan började träda i kraft.
strax innan 12 fick vi andra uppdraget som var en tävling mellan mig och stefan, vi öppnade paketen där de var små (vi kan kalla dem) partyglas. I & J blandade en grogg i glasen sen så var de bara att dricka så fort man bara kunde. stefan torska (jag tror han var för nykter), hans straff var att jag skulle blanda en ny grogg & efter den groggen blev de spya på altanen för hans del. HMM .. 
jag tror de var nu den tredje champagnen öppnades, den råkade öppnas öööver hela stefans köksgolv, anyway. 
de blev singstar, mycket skitsnack, en somnade (nästan brinnandes) osv osv.. 
13 september: tar upp telefonen ur fickan och ser ett sms från världens bästa linn: "Grattis <3" kl 00:00!! linn var alltså först med att säga det, hon struntade till och med att titta på vilda djur på vägen för min skull! ;) 
jag går in i vardagsrummet & skriker att alla är sämst då alla missat att klockan slagit tolv, IZA var den första att säga grattis muntligt.. resten (20 pers) var efter..
det hände mycket denna kväll, detta är vad jag delar med mig på bloggen..

OBESKRIVLIGT MYCKET TACK TILL IZA OCH JACQLINE!!



nils holger, vemfan är de liksom? :S



Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag försöker vara så rättvis som jag kan. I love you !!

2009-09-15 @ 22:00:20
Postat av: iza

DU är det, hahahahahah



<3

2009-09-16 @ 22:16:05
URL: http://izabergstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0