studenten 2009


vad säger man, lite sen uppdatering? jo, håller med. men jag har inte orkat. Men nu är jag back in the game!
min  fredag (studentdagen) var underbar trots att det mesta talade mot mig och min student...
morgonen började med en försovning på en timma, så 20 minuter innan marie (diplomerad make-up artist) skulle komma vaknade jag. duktigt catarina! där efter...
blev jag sen till champagnefrukosten som vi hade i skolan, men det var inge större problem.
Dagen gick och vi lämnade tillbaka brickorna till dörren, delade ut blommor till favoritlärarna, tog kort osv. där efter...
var det PIGAWARDS då de lärarna hade olika nomineringar ex: stilikon (som min BF tog hem), skolans snackis (där jag var nominerad (?)), etc. sen höll massa lärare tal om framtiden och allt och ingenting! vi fick våra betyg... sedan...
var de dax för utspringet, de var galet!!  jag grät och ville vekligen inte lämna skolan. men...
väl ute blev jag omfamnad av varma kramar från familj och vänner! jag fick även min enorma E.T sköldpadda som jag spanat på tidigare. tack andreas!
sen var de dax för flaket, TEMA VATTEN. och alla var sååååå snygga!!
flaket hade sina komplikationer påvägen in, men väl framme regnade de lite smått. annars vare de grymt på vårat lilla sketna flak!
på centralen var man full och glad och jag hittade inte pappa som skulle köra hem mig, så jag går så glatt ner till tåget (eftersom mobilen var borta kunde jag inte ringa). men...
Tåget var försenat och de blir spårfel i södra, sen somnar jag och vaknar i vh där de var ersättningsbussar. jag kliver på och känner hur allt talar emot mig. men precis när jag ska somna ser jag min pappa köra precis utanför bussen. jag kastar mig av och tacklade säkert minst 10 personer påvägen ut. sen åker vi hem. påvägen hem börjar jag fundera om folket fortfarande var kvar på mottagningen (jag var trots allt två timmar sen).
väl hemma fick jag det varmaste & högsta mottagandet man kunde få. jag vill tacka alla som ställt upp och gjort min dag till den bästa... och den sämsta! ;)
skippade slutskivan så jag skulle orka nynäs student på lördagen.  "låt grisarna springa sist", som de så vackert heter.

dagen efter blev de fyra mottagningar, vi började med izas som var mycket trevlig fortsatte mot elin där vi tyvärr inte ens hann gå in, sedan var de linnea nybergs mottagning där vi hann gå in men vi stog kvar i dörren. till slut kom vi till saras där vi äntligen kunde slå oss ner, ta de lungt och äta. :)

jag vill tacka alla för allt som gjort min studentdag så bra som den ändå blev. alla fina gratulationer, nomineringen, kommentarerna i mössan, alla "fyfan va vi är bra" ALLT!
tack, tack, tack!


                                                 

  



                                                


Kommentarer
Postat av: Jess

grattis till studenten =)

absolut kan vi göra de, får höras ngt framöver!

har du fått någon matchning än då? =)

puss

2009-06-08 @ 11:37:00
URL: http://junkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0