nostalgi kan göra så ont!


den där boken får mig att känna en känsla jag aldrig känt förut, den är också svår att beskriva. men de är typ som att man tänker tillbaka på sin egna barndom och ser saker från positiva och negativa perspektiv. ett minne som alltid kommer följa med mig var när man gick upp ur badkaret eller från duschen på torggatan och omfamnades av en stor handuk och torkade samtidigt som man blev vaggad i ....s famn. jag mins att jag aldrig ville växa ifrån detta. jag tror jag tjatade till mig dessa "efter-dusch-vaggningar" tills mina fötter inte längre fick plats under diskhon som var precis intill toaletten. och jag mins till och med i slutet hur mina fötter slog i diskhons undersiga där de var helt refflat. ljuva nostalgi!
spinningpasset var tungt, tränaren håller på att göra ett nytt pass så vi fick ett litet smakprov (pissjobbigt!).
väl hemma väntade en belöning, färskpressad grapefrukt & apelsin. MUMMA!
på torsdag är de kärleksbak på schemat med min allra käraste vän, de klassiska pepparkakshjärtarn med glasyrnamn på (förra året spårade det med glasyren) och förmodligen hallongrottor. MUMMA x2!
imorgon ska jag försöka komma iväg & simma en sväng, sen kanske lite vaccin skulle sitta fint (?).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0