17 dec, mönstring


orkar inte skriva så mycket men kan berätta lite kort (om jag nu lyckats).
vaknade försent av att pappa kom in i rummet och sa "Skulle inte du gå upp kl 5?", oj jävlar, nu fick jag inte ligga & dra mig i ca en timma som jag planerat. upp och hoppa!! på nyheterna sa dem inget om trafiken även fast jag legat sömnlös i flera timmar pga snöstormen.
när jag går utanför dörren är de ca en halvmeter snö, inga tåg eller bussar går. men jag träffar petras mamma som erbjuder skjuts till vh, JA TACK! så de löste sig.
en halvtimma sen och sist in i rummet kommer jag, catarina ekström (jag är verkligen van efter alla år med dessa pendeltåg). väl framme brättar en gubbe massa skit att hela försvaret kommer ändra på sina utbildningar man vet dock inte hur mycket än, allt ligger på is till beslut fattas jan/feb, redan då blev jag besviken över att jag kanske inte kunde få den utbildningen jag hoppats på.
inskrivningsprovet kändes helt OK, "får nog som alla andra tänkte jag", men tydligen INTE. jag fick mycket längre än alla andra men de fick jag reda på hos psykologen. i vilket fall betyder dåligt resultat på inskrivningen att man hoppar ner till de lägre utbildningarna. hos psykologen, sjuksyrran & läkaren gick allt bra, spinningen med. efter alla tester pratar man med en gubbe som berättar vad man kan "få" för utbildningar, men eftersom inskrivningen gick skit så fans de bara skit till mig (skit ska skit ha brukar jag ju säga) :P
blev dock "preliminär inskriven" på en soffpotatis utbildning som jag verkligen inte kommer att gå. uppe i luleå dessutom. gubben var dock inponerad på mina fysiska resultat, vilket kändes skönt (jag har inte tränat i onödan).
njeee, de här med lumpen är nog inte min grej. jag hoppas på att detta är ödet, gud vill nog inte ha mig i svenska försvaret. 
nu försöker jag hitta en plan B i mitt liv, men jag tänker inte stessa. de finns nog många vägar till framgång trots allt. ingen idé att deppa, nya tag i morgon. jag får trösta mig i pappas stöttande ord.
nu signar jag ut, efter en lång och ovanlig dag.
!

 

Kommentarer
Postat av: iza

iza vill ha catta i svenska försvaret! då är man trygg!



fast egentligen inte för då är du borta i tjugoelvatusen år uppe i en bondestad.

2009-12-19 @ 12:26:56
URL: http://izabergstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0