en ledig dag

ja, idag var jag faktiskt ledig hela dagen. Hade ingen svenska för att det är muntligadelen i nationella provet som är i gång. och projektarbetet jobbade jag med hemma. nu ska jag berätta min dag, hittils!

vaknade runt 8 och ringde andreas och frågade om han ville åka med på min körlektion, och det ville han. så vi snurrade runt lite i nynäs.
efter det åkte vi ner till stan för att kika i affärer, men några affärER  blev det inte, vi gick in på kicks och där fastnade vi. Hon som jobbade frågade om jag letade efter något specifikt och först sa jag att jag bara tittade, men sen råkade jag kläcka ur mej att jag faktiskt skulle behöva ett nytt "täcka finnar stift"+foundation. så hon pratade och pratade och pratade och pratade.... (du kanske förstår?).
hon stog där och babblade om 100 olika märken och hudtyper, efter 156436456 timmar kom hon fram till att jag hade en bäbishy men något torr, och jag förstår verkligen vad hon menar.. såfort det är något som dyker upp i mitt ansikte är jag där och river och häller LITER clerasil på det. men´hon sminkade mej lite och konstaterade att min hudtyp var precis mitt imellan två "färger"..
nå väl.. jag ska gå tillbaka till kicks nästa vecka och prova deras nya foundation, men med mej hem fick jag iaf ett täckstift från clinique.

nu hade andreas brottom och jag behövde hem och plugga. vi står utanför mej då några ungar åker förbi på MIN STULNA CYKEL! andreas och jag åker efter dem, de stannar vid pizzerian då vi börjar prata med dem "var kommer cykeln ifrån???" och sånt, stackars lilla kille han bara stog där och stamma och sa att han hade fått den, YEAH RIGHT OCH JAG KAN SVÄLJA ELEFANTER! borde man gå till polisen? jag vet ju vem ungen är, han går i via!  aja...

väl hemma pluggade jag i tre timmar med projektarbetet. så nu är projektplanen klar och jag måste börja komma igång ordentligt!!

nu får jag se vad resten av dagen har att erbjuda.
lev väl!





vissa saker saknar man mer än andra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0