min mamma är 50 år

2008-05-06 en sådan dag.. störst har den nog varit för min älskade mamma.

jag hoppade upp klockan 03:30, det är alltid bra att vara ute i god tid!
en timma efter  jag gått upp stod: jag, mammas bror & hans dotter utanför mamma på malmtorget. Vi la lakarn som det stod GITTAN 50ÅR på, hade champagne, tårta, blommor ... RUBBET!!
självklart hade vi en signalhorn också, vi började med att skrika:
-MAMMA!!! GITTAN!!! WIIIIIHOOOOOOOO!
sen satte signalhornet igång, det tjöt och ekade bland betong kåkarna, så satans högt! vi satsade på att väcka minst halva stan. innan vi gick in hade vi ett ex antal grannar som stog och kolla  och undrade va fan de va frågan om.. men det var bara vi som var i farten!
väl uppe i lägenheten stod mamma med tidningen i högsta hugg, bläddrade och gav sig fan på att någon jävel hade lagt ut en annons.. och jag tror inte någon blir förvånad.. just det! den annonsen var mitt hyss :)
tack vare mig har mamma blivit kallad snyggingen, från morgon till kväll, självklart med en viss ironi men vad hade hon förväntat sig?
massa gäster på kvällen, linn hälsade på också..
jag gick hem tidigt, skola imorgon, kryssning för mamma och lars, orättvist!!!!!


image126


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0