åsikt om sl trafiken

nu har jag pendlat i drygt två år. trots alla sågningar som gjorts i både media och framförts på sl:s konferenser simmar jag mot  strömmen. jag anser faktiskt att sveriges kollektivtrafik har ett bra system (om man jämför med andra länder) och alla har vi väll sätt reklamen "sluta aldrig jämföra?"...

idag skedde en irriterande sak som fick alla pendlare mot nynäshamn på dåligt humör...
Jag var en av de som stog längst fram i kön vid hållplatsen där 35X ska gå ifrån. först åker det en 35.a fullt med resenärer mot Ösmo, sedan skickas en till 35.a med TRE ynka personer i. och där står vi, ett 20tal blåsta resenärer utan buss. det är nu sl har rekomenderat deras trafikvärdar, ALLA flockas runt denna man, han var runt 170 cm lång, tvådagars skäggstubb & knallrunda enorma glasögon.
-hurfan kan ni skicka en buss med 3 personer tilln ösmo när vi står här utan buss?
- det var inte tre det var fyra!
- såfan heller att det var, vi såg ju!
- säg inte emot mej, jag var inne i bussen och såg!

han var efterbliven, han drägglade värre än sigge & hade noll koll på trafiken,
ibland undrar man vad sl gör av pengarna vi köper busskort för? de borde ha bättre ekonomi än att anställa efterblivna.

vad tycker ni folket? hur mycket ska sl resenärerna stå ut med?

hinner inte skriva mer, ska käka på arena (fetto varning) HAHA
sara & elin hänkar.

peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0