vad kretsar runt catarina just nu?

TISDAG. flyresan tog oss tio timmar, gick bra. satt dar och fachinerades av molnen som sag ut som sockervadd. hande inte sa mycket mer. jag skulle leka stig helmer och rakade trycka pa knappen till flygvardinnan, pappa skull hjalpa mej att fa bort det och sa at jag skulle trycka igen, men da borjade bara annu fler knappar att lysa, det var pinsamt, men jag kom undan genom at lastsas sova, fan va bra jag ar an en gang,
ONSDAG. var det nar vi landade, lev korda till patong, har har vi hotel i tva natter. Hotellet heter Viking. rummen var fina, helt ok! gick ner till stranden och badade, det var mulet (inte tog solen da tankte jag) men smordje in mej dar jag nadde for sakerhetsskull. Vi gick tillbaka till hotellet, jag duschade och bytte om, sedan gick vi ut & at. jag tog nagon spagetti av nagot slag, antligen skulle vi ata! och vad far jag pa tallriken! jo, spagetti som var drankt i smor och olja, fy sa hemskt! jag tog nagra tuggor och drack mitt vatten, sen fick de vara bra. en lang strand&stadspromenad tog vi. massa indier hade massa kostym aff'rer, det slog mej... har de inte tillrackligt mycket turister i deras lander..
sedan gick vi hem och sov.. och denna natt var jag INTE viking. jag hade brant hela benen pa stranden sa mitt i natten gick jag upp och spolade och smorjde in mej i aloevera..
TORSDAG: vaknad av hog satans thailandsk musik fran mtv, pappa var sa gullig och vackte mej! TACK ALSKLING! vi  at frukost pa hotellet, en stor tallrik med frukt, MUUUUMS! gick mot de gator fran stranden (inte lika mycket turister dar). kopte mej tva par tofflor, mussepigg och nagra svarta, jag mins inte riktigt.. gick vidare en bra bit. vart sugen pa lite fot massage till mina trotta fotter. hittade en massage plats som lag lagom avlagset, dar slog jag mej ner. jag bad om ONLY FOOTMASSAGE! TJEEEEEEEEEEENARE SICKAN! har var vi generosa och gav catarina massage pa de branda benen, denna massage var ett bevis pa att thailandare INTE har varit solbranda, dar satt jag och forsokte att inte se skeptisk ut.. vi far se pa bilderna pappa tog om jag lyckades se nojd ut. sjalvklart var vissa saker skont. de kostade 250 bath (50 svenska kronor, lite snabbt raknat), for en timma. eftersom hon var klar med fotterna innan timmen gav hon mej lite oljmassage och thai. de har oppet mellan 09.00-00.00, ar inte de sjukt? (nu hittade jag fragetecknet).. visst jobbar de i skift och sa men anda!!! nu har vi gatt tillbaka till hotellet, pappa tog en ol medans jag skriver. jag tanker pa er dar hemma, det ar darfor jag var tvungen att skriva.. imorgon bar de av till phuket harbour, mot phiphi island och sen krabi eller ngt sant hette det, dar ska vi bo i bungalo eller va det heter. sa nu blir det lite aventyr. men vi tycker att Patong beach var helt OK, sa vi aker hem fran Krabi efter nagra dagar.. nej nu vill jag ga upp och duscha innan lunchen.
forlat om jag skriver daligt men det gar inte att tanka i varmen. ha det bra alla, snart kommer jag hem igen (som tur ar) :D en extra halsning till mamma som ar hemma och jobbar, och till er i skolan! (fast ni ska vara glada att ni inte har den solbrannan som jag har!) jag ska INTE sola nage mer pa de har tva veckorna.
CHEEERS!


Kommentarer
Postat av: Emma

haha! BLOGGINLÄGG! va trevligt. Det är tyst i skolan utan dig, lite skönt och tråkigt på samma gång^^ nejnej, saknar dig - har ingen att busa med...

BLI GÄRNA LITE MER RÖD ÅT MIG;)

2008-03-20 @ 14:48:22
URL: http://perspektivemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0