"think outside the box"

för de som tyckte synd om emma för de som hände i pingisrummet här om dagen kommer bli överlyckliga för dagens inlägg. De som hände i pingisrummet var att Martin sköt en stenhård pingisboll på Emmas tand (som redan en gång innan har gått av, och utsattes för risken att gå av igen).
Idag hände de som egentligen inte fick hända... Catarina hämnades åt Emma på Martin genom att straffa hans vän Chrtistoffer!
Det var under våran älskade gympalektion som allting hände.. Vi "lekte" krigslekar och hade vikarien Annie (som egentligen är våran Historia lärare), whatever...
När jag som general för våran tyska plutron plötsligt ser den värsta pansarvagnen jag någonsin sett (christoffer nedtryckt i en låda halvtfull med bollar) komma mot min pluton blir jag orolig och ger mig själv ordern att ta reda på hotet som uppstått. Jag springer fram till vagnen och finner ett lås, christoffer som låg där i så oskyldigt kändes inte särskilt hotande, i ögonvrån såg jag min pluton kämpa för livet, några var redan döda och pressen på att vinna detta krig var stor. min enda lösning mitt i de blodiga kriget var att låsa lådan, och det var precis det jag gjorde. Det värsta var bara det att Major Annie inte hade nyckeln till pansarvagnen så christoffer låg där ihoppklämd som en mosad midsommarköttbulle, tyckte faktiskt lite synd om honom. hela klassen kunde nog lista ut att det var jag som gjort hysset. När kriget var slut och vi skulle lösa problemet som jag har lyckats framkalla var den ända utvägen att hämta Sergeant Lars (våran efterblivna vakt"mästare"). Med blodiga händer greppar jag en duktig tjej ur plutonen (emma) och börjar springa mot räddningen (Lars), vi sprang för christoffers liv, både jag och emma hade skottskadade ben (vilket enlig Annie betydde DÖD, no way!). Lars klippte upp låset och fick ett tack för besväret.
Efter detta fick jag höra
- Catarina, think outside the box!
och det var ju lite komiskt eftersom det var ju just det jag skulle gjort..
men, Christoffer lever idag utan några större skador...

Kommentarer
Postat av: Emma M

hahaha! Vacker skildring utav lektionen;) Krigskador? ÄH skrapsår!

2008-03-10 @ 18:51:59
URL: http://perspektivemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0