landet där allting fungerar tills det går sönder

ingen mellanlandning på ner resan, fönsterplatser, god mat och sömn.
landade i phuket, då var klockan sen eftermiddag hos dem. åkte till första hotellet i patong beach, viking resort. första riktiga dagen gick vi ner till stranden och badade. jag tog senare resans första fotmassage, och redan andra dagen hade jag bränt mej, så massagen var både smärtsam och skön.



efter några dagar i patong åkte vi vidare, blev upphämtade av taxin 7. åkte till phuket harbour, tog båten till phi phi island. pappa blev bjuden på thaidessert. är det pappa som är trötter eller?

        

väl framme var det klara stränder, söta palmer och sånt. gick till vårat andra hotell K house. Kilade ner till stranden och vilade, denna strand är faktiskt inget jag rekomenderar. när det blir ebb måste man gå över 1km ut i vattnet och de lilla vatten du då kan bada i är ca 1m "djup".
efter några(?) dagar på phiphi åkte vi vidare.
                             

tog färjan över till kao lanta där vi fann oss en thailändsk spillevink, jätte snäll! framme på ön var det som att gå på ikea, alla köper samma saker och alla var vi svenskar. vidare till tredje hotellet, sea house. vi bodde 10 meter från stranden i en bungalow. började redan sakna farfar och mamma, skrev deras namn i sanden. ville inte tillägna hela semestern på stranden, så pappa kom med förslaget elefant ridning till tiger grottor, varför inte liksom?

                                                         

för omväxsklighetens skull bytte vi hotell till längre ner från pier vimmlet! hamnde på vårt fjärde hotell paradise resort hotell. fick en bungalow med vääääärldens bästa läge, jag menar verkligen BÄST! 3 meter från poolen och absolut inte mer än 10m till stranden. i grisbilen påväg från de andra hotellet träffade vi två svenskar, jossi & susanne. vi fick väldigt trevligt sällskap i några dagar innan de skulle bege sig till krabi. Vi åt på en supermysig resturang som ägarna hade byggt upp själva, fettram och gänget :) senare blev det alltid kvällsmys på stranden med eldshower. tog manikyr på fötter och oljemassage med susanne, skönt!
 
                                       

vi åkte tillbaka till phiphi och tog in på vårt femte hotell the pier. nu var det dax att äventyra mer, vi tog en speedbåt och åkte ut till massa olika ställen för att snorkla. åkte och badade bla vid "the beach" stranden, om någon möjligtvis har sett den filmen? åkte och hoppade från klippor. och slutligen var det solnedgångs-kollning, det var fint. och tröjan jag har på mej betyder INTE att jag är för droger, det är handbojor på baksidan så ser man hela så är det lite mer "haha".effekt till de som tar droger, uppfattat? :) 


                   

efter några dagar åkte vi tillbaka till phuket harbour för att sedan komma tillbaka till patong de sista dagarna. tog n på viking hotell för andra gången, nu var vi stammisar.
sydde upp jessicas studentklänning hos någon skräddgubbe. tog vara på de sista dagarna genom att ligga på hotellet och kolla film, nu var vädret för varmt tyckte jag. jag låg på hotellet och pappa på stranden, är inte det typiskt mej? först gömma mej i skuggan hela resan sen ligga på hotellet sista dagarna? jag bör även tillägga att jag åt spagetti i 17 dagar! 
gick på marknad, tog min andra fotmassage (visst lyckas jag med en snygg omedveten pose?), handlade lite kläder, skivor, dvder, ringar osv. pappa var så söt när han gick där inne på den enorma marknaden med mej i timmar.
sedan hände allt, vi tog vara på våran sista dag, 1 april. jag fixade nail extension gel och pappa kollade på show medans. plötsligt säger pappa "planet går tidigare imorgon, men varför står det försenat när det går en halvtimma tidigare?" efter att han läst smset ordentligt så stod det ju att det var försenat ett helt dygn. "då blir vi kvar en dag till då, catarina!" VAD I HELA HELVETET VILL GUD MEJ? nu tänker ni säkert såhär "är hon dum i huvudet eller? klart man stannar i thailand så länge som möjligt!!!!" men tyvärr, så var inte fallet! jag hade ställt in mej på att åka hem och förstod direkt att flygbolaget skulle skaffa något äckligt minus 1000 stjärnor hotell. men så vart det verkligen inte heller. vi gick hem och sov för vidare information dagen efter. samling på flygpltsen för byte av hotell. åkte buss från flygplatsen till 5 stjärniga hotellet Royal, phuket town hotell. vårt stjätte hotell. rummen var fina och vi fick 3 buffér, lunch middag & frukost, tooooooooooooooooookgott fan va jag fläskade.
06.00 skulle bussen gå dagen därefter, men den vart försenat och flyget också, det var massa väntande som tog på krafterna. men vi hade turen, när vi väl kom på planet fick vi platserna precis bakom planets mitt, vi kunde sitta med utsträckta ben, det var lycka! såg skärmen perfekt och allt! väl hemma var det kallt, kom till arlanda med shorts och linne. åkte hem och sov och blev direkt van vid sveriges tid. fick ett underbart välkommnande av familj och kompisar. lekte med denise igår, hon är alltid bäst och såååååååååååååå söt! me <3 you!

                              
 


Kommentarer
Postat av: Emma

haha, ELEFANT!:D Jag vill också rida på en elefant. Helt stört avundsjuk ju!

2008-04-06 @ 19:01:23
URL: http://www.perspektivemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0