kan munnar ruttna innefrån?

var uppe i tid imorse, nästan för tidigt, jo! jag var tamefan uppe för tidigt, jag hann med allting imorse, och då är man uppe för tidigt. anyway, gjorde mej iordning och kilade till tåget, vilken ljus och fin morgon det var. tog en metro för omväxlighetens skull, jag verkligen märkte hur city äger alla andra tidningar! vilken jävla äkta pendlare jag är? sitter och diskuterar min favorit gratis tidning på mornarna, lite pinsamt! aja, jag hoppar på tåget som gick och var i tid, grattis sj, är det andra gången? fick min vanliga plats, även det är lycka! åkte ända till tungelsta, då "det" hände.
tåget rullade in på stationen och jag såg ganska många personer hoppa på, inge problem tänkte jag! jag har inte svårt för människor, men idag, idag hände de som jag inte trodde var möjligt! jag dömde en människa för hans andedräkt! hur kunde jag göra det? han satte sig mitt emot mej och sjöng lite glatt. han var klädd i en beige hatt, likfärgad jacka med rutigskjorta och någon slags kavaj byxor. han hade en get mustasch. men vilken jävla pina det var när han satt och stundtals sjöng OCH andades med öppen munn, detta var bland det värsta jag varit med om! vad käkar folk till frukost? det luktade möglig instängd vitlök tillsammans med pensionärs bajs! allvaligt talat. hur jävla svårt kan det vara att kirra andedräkten???? nu skulle säkert emma säga "det är du som har näsan för nära munn!" men ICKE emma, jag borstade tänderna väldigt länge just denna morgon PLUS att jag åt äpple som är väldigt bra för andedräkten! jag och mamma kollade nämligen på helan och halvan igår då de gjorde massa tester, vad man skulle äta för att motverka dålig andedräkt!  äckliga get gubbe! vad skulle jag ha gjort? gått och ställt mej vid dörrn när tåget inte ens börja bromsa? nejni, sån pendlare är jag inte. jag orkar inte ens diskutera denna äckliga fråga, snälla svenska folket SÖK HJÄLP OM NI HAR DÅLIG ANDEDRÄKT! detta var bland det äckligaste jag någonsin vart med om.

enkla tips till bättre andedräkt:
1. ät en bit äpple mellan måltiderna
2. använd INTE munskölj med alkohol i
3. drick inte rödvin
4. BORSTA TÄNDERNA (för de personer som inte ser det som en självklarhet!)
5. ät knäckebröd
6. ta vatten till maten, INTE MJÖLK
7. använd tungskrapa och tandtråd

image83

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0